Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2009

Το kapou.gr άνοιξε! Streetview στην Ελλάδα! Όχι όμως από την Google!!!

Εξερευνήστε ολόκληρες πόλεις μέσα από την οθόνη του υπολογιστή σας χρησιμοποιώντας πανοραμικές και δορυφορικές φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες και χάρτες. Δείτε ξενοδοχεία, εστιατόρια, αξιοθέατα σαν να ήσασταν εκεί. Περιηγηθείτε στους δρόμους βήμα-βήμα βλέποντας βιτρίνες, ή επισκεφτείτε τα σημεία ενδιαφέροντος.

Επισημαίνουμε ότι υπάρχει και viewer για κινητά οπότε η χρησιμότητα της υπηρεσίας είναι μεγαλύτερη, αφού βαδίζοντας μέσα σε μια πόλη, βλέπεις τις οδούς, χάρτη και που είσαι.

Προς το παρόν κάντε μια τρισδιάστατη βόλτα στους δρόμους Θεσσαλονίκης, μέσα από τον υπολογιστή σας. Οι δημιουργοί του kapou.gr μας υπόσχονται ότι σύντομα θα προστεθούν και άλλες πόλεις

Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009

ResearchGate - To Facebook των επιστημόνων


Μετά την επιτυχημένη πορεία πολλών εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης που έπαιξαν ρόλο στη δημιουργία κοινωνικών κι επαγγελματικών δικτύων μέσω του διαδικτύου, ήρθε η ώρα του ResearchGate (www.researchgate.net) που απευθύνεται αποκλειστικά σε επιστήμονες και ερευνητές που θέλουν να διασυνδεθούν με συναδέλφους τους από όλο τον κόσμο.

Eίναι η πρώτη δωρεάν διαδικτυακή κοινότητα, που είναι ανοιχτή σε όλους τους ερευνητές, επιτρέποντάς τους να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και τα ερευνητικά τους έργα, να αναζητήσουν ανθρώπους και έρευνες που τους ενδιαφέρουν, να βρουν συνεργάτες με την χρήση καινοτομικών εφαρμογών και, γενικά, να αυξήσουν την αποδοτικότητα της εργασίας τους.

Η ResearchGATE, επιτρέπει στους ερευνητές να έχουν πρόσβαση σε μια εξειδικευμένη μηχανή αναζήτησης με ισχυρούς αλγόριθμους, που συνδέεται με βάσεις δεδομένων, και επεξεργάζεται περιλήψεις πάνω από 30 εκατομμυρίων επιστημονικών εργασιών και άρθρων για να βρει αυτό που ενδιαφέρει ακριβώς τον ερωτώντα. Κατά τον ίδιο τρόπο, υποδεικνύει επιστήμονες η ομάδες επιστημονικών συζητήσεων στο Ίντερνετ που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη αναζήτηση.

Η πύλη δημιουργήθηκε πριν πέντε μήνες και ήδη δικτυώνει πάνω από 14.000 ερευνητές διεθνώς, από 21 χώρες. Κάθε χρήστης συμπληρώνει το profile του, διαχειρίζεται τις επαφές του, συνδέεται με ομάδες αναλόγου επιστημονικού ενδιαφέροντος, βρίσκει δημοσιεύσεις σχετικές με τα ενδιαφέροντά σας, κ.λ.π. Μόλις το δοκιμάσω και έχω δεδομένα από την χρήση του θα γράψω με μεγαλύτερη ανάλυση τις λειτουργίες του.

Reblog this post [with Zemanta]

Κατηγοριοποίηση Αγίων, Οσίων, κ.λ.π.


Επειδή πολλές φορές κοιτάμε ποιος γιορτάζει σήμερα και βλέπουμε την μια άγιο, την άλλη όσιο κ.λ.π., δημιουργείται εύλογα το ερώτημα ποια είναι η διαφοροποίηση του κάθε τίτλου. Έψαξα και βρήκα τα παρακάτω στο διαδίκτυο. Αν γνωρίζει κάποιος κάτι πιο ορθό ας προσθέσει την άποψή του.

Από το βιβλίο : "ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΝΑ ΜΑΣ ΦΥΛΑΝΕ"


Στους πρωτοχριστιανικούς χρόνους (Μωσαϊκός Νόμος) επικρατούσε η άποψη ότι Άγιος είναι μόνο Ένας, ο Θεός.
Στους πρώτους χριστιανικούς χρόνους ο Απόστολος Παύλος αποκαλεί Αγίους όλους τους βαπτισμένους Χριστιανούς, που ζουν σύμφωνα με το Ευαγγέλιο, που αγωνίζονται για την σωτηρία της ψυχής τους και που επιδιώκουν να κατακτήσουν την Βασιλεία του Θεού (Ρωμ. α',7 - Α' Κορ. α',1-2 - Εβρ. ς',10).
........

Στον 4ο αιώνα ο τίτλος "Άγιος" αρχίζει να αποδίδεται μόνο σε λίγους εκλεκτούς ΄"φίλους του Θεού", που ξεχωρίζουν για το μαρτύριό τους, για την ζωή τους και για τα θαύματά τους. Ο Άγιος Αντώνιος ο Μέγας όμως τονίζει: "Άγιος είναι εκείνος που είναι καθαρός από κακία και αμαρτήματα".
Πρώτη από όλους τον τίτλο της "Υπέρ Αγίας" έλαβε η Παρθένος Μαρία. Ακολούθησαν οι Απόστολοι του Κυρίου. Οι Άγγελοι καθώς και πολλά από τα "Δίκαια" πρόσωπα της Παλαιάς Διαθήκης δεν θα μπορούσαν να μην πάρουν τοξν τίτλο αυτόν, όπως φυσικά Άγιος δεν θα μπορούσε να μην ονομαστεί και ο Ιωάννης ο Πρόδρομος, ο Βαπτιστής. Σιγά-σιγά άρχισε να διαμορφώνεται μία ιεράρχηση στην ταξινόμηση των Αγίων.

Οι ομάδες (χοροί) των Αγίων έχουν ως εξής:

- Δίκαιοι.Είναι όλοι οι "Δίκαιοι" που έζησαν προ Χριστού έχοντας πίστη στον Έναν και Μοναδικό Θεό και ήλπιζαν ή προφήτευσαν τον ερχομό του Μεσσία - Χριστού.
- Απόστολοι και Αποστολικοί Πατέρες.Τον τίτλο αυτό πήραν οι μαθητές του Κυρίου και οι μαθητές αυτών.
- Μάρτυρες.Ονομάζονται όλοι όσοι μαρτύρησαν για την πίστη τους, βασανίσθηκαν και θανατώθηκαν ιδιαίτερα κατά τους πρώτους μεγάλους διωγμούς. οι Μάρτυρες είναι χιλιάδες: Γυναίκες, άντρες, νέοι, γέροι και παιδιά, και φυσικά δεν είναι όλοι γνωστοί.
- Μεγαλομάρτυρες.Όσοι από τους Μάρτυρες υπέστησαν μεγάλα βασανιστήρια και θανατώθηκαν με φρικτό - βάρβαρο τρόπο, έχουν πάρει από την Εκκλησία αυτόν τον τίτλο.
- Ιερομάρτυρες.Ονομάζονται όσοι απ΄λο τους Μάρτυρες ήταν Ιερομένοι.
- Οσιομάρτυρες.Οι μοναχοί, οι ασκητές και οι ερημίτες έλαβαν αυτόν τον τίτλο.
- Νεομάρτυρες. Έτσι ονομάζονται οι Άγιοι που μαρτύρησαν επί Τουρκοκρατίας.
- Ομολογητές. Ονομάζονται οι Άγιοι που διώχθηκαν και βασανίσθηκαν, που ομολόγησαν την πίστη τους, αλλά που τελικά δεν θανατώθηκαν.
- Όσιοι. Οι Άγιοι (ερημίτες, αναχωρητές, ασκητές...) που εγκατέλειψαν τον κόσμο και αφιερώθηκαν εξ ολοκλήρου στον Θεό. Τον λάτρεψαν σε ερήμους και σε κακοτοπιές με πίστη και εγκαρτέρηση για όλη τους την ζωή και τελικά "κοιμήθηκαν εν ειρήνη", ονομάσθηκαν Όσιοι.
- Οσιοπαρθενομάρτυρες. Έτσι ονομάζονται οι γυναίκες μοναχές, μάρτυρες της πίστης που θανατώθηκαν με μερτυρικό τρόπο.
- Ισαπόστολοι. Όλοι όσοι έκαναν αποστολικό έργο ισάξιο των Αποστόλων ονομάσθηκαν έτσι.
- Πατέρες της Εκκλησίας.Οι μοναχοί, οι κληρικοί και ιδιαίτερα οι Επίσκοποι που διακ΄ρίθηκαν για το έργο τους δικαίως κατέχουν αυτόν τον τίτλο.
- Απολογητές. Όλοι όσοι ανέλαβαν να υπερασπιστούν τον Χριστιανισμό απέναντι σε φιλόσόφους, ηγεμόνες, βασιλείς και αυτοκράτορες, θεωρητικά ή γραπτά, με επιστολές ή με τον λόγο τους αναγορεύτηκαν σε "Απολογητές" της πίστης μας.
- Θεολόγοι. Φυσικά τρεις μόνο κατέχουν αυτόν τον τίτλο. Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, ο Ιωάννης ο Θεολόγος και ο Συμεών ο νέος Θεολόγος. Αυτοί όχι μόνο Θεολόγησαν με τα γραπτά τους, αλλά και με το παράδειγμα της ζωής τους.

Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2008

Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα; Παλιό όνειρο - Δύσκολη κατάκτηση

Πόσα ξέρουμε για τα ηλεκτρικά αμάξια (Electric Vehicles); Δυστυχώς πολύ λίγα. Ήδη από το 1834, ο Thomas Davenport ανακάλυψε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μη-επαναφορτιζόμενες μπαταρίες. Στις αρχές του 1900 το 1/3 των αμαξιών ήταν ηλεκτρικά, αλλά μετά το 1930 με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης της Ford, κλείνουν όλες οι εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων. Η συνέχεια μας είναι γνωστή. Τεράστια κέρδη από τις εταιρείες πετρελοειδών, πόλεμος στα ηλεκτρικά οχήματα από τις εταιρείες αυτές, εγκατάλειψη κάποιων αξιόλογων προσπαθειών από εταιρείες. Τώρα στα αντικίνητρα των καταναλωτών έρχεται να προστεθεί το φθηνό πετρέλαιο και οι προβληματικές αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω της διεθνούς κρίσης. Θα νόμιζε κανείς ότι όλα και όλοι συνομωτούν εναντίον των ηλεκτρικών οχημάτων.

Κάτι διαφορετικό ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια από τις Ιαπωνικές εταιρείες (Toyota, Honda) με τα υβριδικά αμάξια που χρησιμοποιούν ένα μικρό ηλεκτροκινητήρα για υποβοήθηση της κίνησης. Τα αυτοκίνητα αυτά παρόλο που είχαν μεγαλύτερο κόστος και οριακά αποσβένουν το επιπλέον κόστος αγοράς τους, συμβάλλουν στη μείωση της περιβαλλοντικής μόλυνσης μέσω των περιορισμένων ρύπων και της κατανάλωσης βενζίνης.

Κάποιοι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι στις ΗΠΑ πειράζουν τα αυτοκίνητά τους για να λειτουργούν εν μέρει με ηλεκτρισμό.Το κίνητρο φυσικά δεν είναι οικονομικό μιας και οι μετατροπές αυτές στοιχίζουν αρκετά χρήματα (από 5.0000 έως 30.000 δολάρια).

Η τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μια νέα πρόσκληση απέναντι στην εδραιωμένη τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης γιατί:
  • τα έξοδα έρευνας ανά παραγόμενο κομμάτι είναι πολύ υψηλά
  • οι μέθοδοι παραγωγής είναι νέες και ως εκ τούτου κατά πάσα πιθανότητα μη-βέλτιστες.
  • απαιτούνται επιπλέον έξοδα για το στήσιμο νέων γραμμών παραγωγής για αρκετά εξαρτήματα/υποσυστήματα.
Το πρόβλημα είναι στις ακριβές και βαριές μπαταρίες (περίπου 500 Kgr) που έχουν σχετικά περιορισμένη διάρκεια ζωής και μικρή αυτονομία. Μια λύση που πηγαίνει αρκετά καλά, είναι τα υβριδικά οχήματα που παράγουν επιτόπου ηλεκτρική ενέργεια από τον κινητήρα. Στις νέες αυτές τεχνολογίες και στην προσπάθεια για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, θα μπορούσε και η χώρα μας να συμμετάσχει και να προσφέρει και γιατί όχι να παράγει σε συνεργασία και με άλλες χώρες υποσυστήματα, ανταλακτικά και ίσως και ολοκληρωμένα ηλεκτρικά οχήματα ειδικών χρήσεων. Ίσως πρέπει να κοιτάξουμε προς Κίνα, Ινδία, κ.λ.π. Όπως ανέπτυξαν αυτοί τεχνολογία δικιά τους και ανταγωνιστική προς τις γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες, θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι κι εμείς. Να μην είμαστε μονίμως στην λογική του μη κατορθωτού και της βιομηχανικής αδυναμίας. Αν θέλουμε μπορούμε. Μυαλά έχουμε. Όλα τα άλλα μπορούμε να τα πετύχουμε. Θα κάνουμε κι ένα μεγάλο καλό στο Περιβάλλον, εμείς που γενικά το ρυπαίνουμε!


Reblog this post [with Zemanta]

Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2008

Το διαδίκτυο, η TV, η τεχνολογία επηρεάζουν τον εγκέφαλο;

Handsfree...Image by Sonal And Abe via FlickrΞεκινάμε από την τηλεόραση. Κατηγορείται σε σχετικές μελέτες όπως και τα άλλα τεχνολογικά μέσα, ότι τα παιδιά γίνονται επιρρεπή σε σειρά ασθενειών όπως η παχυσαρκία, επηρεάζονται σε ότι αφορά την σεξουαλική συμπεριφορά τους, ενώ τα στοιχεία δεν ήταν τόσο ξεκάθαρα σε ότι αφορά τη σχέση με την διαταραχή ελλειμματικής προσοχής. Σίγουρα η πολύωρη τηλεθέαση απομονώνει κοινωνικά τα παιδιά και τα στερεί από ευκαιρίες κοινωνικοποίησης και επικοινωνίας με άλλα παιδιά.

Κινητά: κατηγορούνται ότι "καίνε" τον εγκέφαλο με τα μικροκύματα που ανεβάζουν τη θερμοκρασία του εγκεφάλου κι έτσι καταστρέφονται κύτταρά του. Πολλές έρευνες εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στην πιθανή πρόκληση καρκίνου και διαφόρων βλαβών. Λύση; Η χρήση ακουστικών
hands free ώστε το κινητό να είναι σε απόσταση ασφαλείας από τον εγκέφαλο. Φυσικά ο ευαίσθητος εγκέφαλος των παιδιών δεν ενδείκνυται για χρήση κινητού που προκαλεί σίγουρα βλάβες στον εγκέφαλο των παιδιών.

Διαδίκτυο: Πολλοί οι προβληματισμοί γύρω από την απέραντη ποσότητα πληροφοριών που μπορεί κανείς να βρει και να επεξεργαστεί στο διαδίκτυο. Μήπως γίνεται μια επιφανειακή ανάλυση προκειμένου να μπορεί κάποιος να ανταπεξέρχεται στον καθημερινό όγκο πληροφοριών που λαμβάνει;
Όταν ο ανθρώπινος εγκέφαλος περνά πολύ χρόνο απασχολούμενος με υψηλή τεχνολογία και λιγότερο με ανθρώπους, παρασύρεται μακριά από θεμελιώδεις κοινωνικές ιδιότητες, όπως η ανάγνωση εκφράσεων προσώπου κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης. Έτσι, τα εγκεφαλικά κυκλώματα που σχετίζονται με την διαπροσωπική επικοινωνία, αδυνατίζουν. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από την αδυναμία ερμηνείας μη λεκτικών μηνυμάτων, την απομόνωση και την απώλεια ενδιαφέροντος για την παραδοσιακή μάθηση σε μια αίθουσα. Τα παιδιά χρειάζονται καθοδήγηση στην απόκτηση αναγνωστικής κατανόησης στη σημερινή ψηφιακή εποχή. Μεγάλη μελέτη του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, καταλήγει ότι η παρέα με φίλους μέσω Ίντερνετ παρέχει στους έφηβους τα απαραίτητα εφόδια για εργασία και κοινωνικοποίηση στην ψηφιακή εποχή. Αυτό περιλαμβάνει μαθήματα σχετικά με την ιδιωτικότητα στο Διαδίκτυο και τους κατάλληλους τρόπους επικοινωνίας.

Αναμφισβήτητα κάθε νέο τεχνολογικό μέσο, κάθε μια τεχνολογική επανάσταση, προκαλούσε και προκαλεί ηθικά διλήμματα γύρω από τις επιπτώσεις και τις αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας. Η κριτική συζήτηση, η όχι άκριτη εισαγωγή και χρήση στη ζωή μας των νέων αυτών τεχνολογιών, η κατάλληλη εκπαίδευση, μόνο καλό κάνει. Γιατί όταν από "μόδα" εισάγουμε σε κύριους τομείς της ζωής μας την τεχνολογία, πρέπει πρώτα να έχουμε αποφασίσει ότι όντως μας χρησιμεύει, ότι είναι αποτελεσματική και δεν μας περιορίζει, ότι δεν είναι εργαλείο ή μέσο που οδηγεί σε παράνομες δραστηριότητες και σε παραβατική συμπεριφορά και ότι δεν αλλοιώνει τις κοινωνικές και ανθρώπινες λειτουργίες και συμπεριφορές. Σκοπός μας δεν είναι να απορροφούμε μια μηχανική και τυπική γνώση. Οι μεγαλύτερες επιπτώσεις εντοπίζονται στους επαγγελματικούς τομείς, στην επικοινωνία,
στην εκπαίδευση. Η επικοινωνία ήδη έχει αλλάξει δραματικά με το e-mail, τα κινητά, το facebook και τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης (social networking). Είναι στο χέρι μας να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία προς όφελος της ανθρωπότητας και να μη γίνουμε υποχείρια, αλλά αυτοί που συνειδητά και υπεύθυνα και με κριτική επίγνωση μπορούμε να χρησιμοποιούμε τα διάφορα εργαλεία και εφαρμογές της τεχνολογίας καθαρά ως μέσο για την καλυτέρευση της εργασίας, της επικοινωνίας, κ.λ.π.

Ολοένα και περισσότερο εξαρτώμαστε από την τεχνολογία και το ηλεκτρικό ρεύμα. Φανταστείτε τι θα γινόταν αν δεν είχαμε ρεύμα για μια εβδομάδα (π.χ. λόγω καταστροφών στο δίκτυο μεταφοράς). Οι ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες έχουν αυξηθεί στο περιβάλλον διαβίωσης, αλλά και στο φυσικό περιβάλλον. Στο μέλλον ίσως να χρειαζόμαστε "ρούχα-ασπίδες" για την μεγάλη σε ένταση ακτινοβολία, που αν και δεν έχει αποδειχτεί κόμη, σίγουρα προκαλεί διάφορες μορφές καρκίνου και διαφόρων επιπλοκών και επιπτώσεων στην υγεία μας. Η μεγάλη πρόκληση είναι να κάνουμε την τεχνολογία φιλική προς τον άνθρωπο, ακίνδυνη και περιβαλλοντολογικά φιλική. Θα τα καταφέρουμε πριν να είναι αργά; Ιδού το ερώτημα.


Reblog this post [with Zemanta]

Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2008

Out of Solace - Κρίση και ο James!!!!

Δυστυχώς απογοητεύτηκα! Πρώτον γιατί το κινητό του James που προμηθεύτηκα (Sony) έκανε μόνο face detection στη φωτογράφηση και όχι όλα αυτά που έβλεπα στην ταινία. Δεύτερον γιατί τα φοβερά αμάξια του, μόνο στα όνειρά μας υπάρχουν και ίσως στα χέρια κάποιων κροίσων. Τρίτον γιατί αυτή η καταιγιστική δράση τύπου Τζάκι Τσαν, χαλάει το μυστήριο της πλοκής.

Ο Ντάνιελ Κρεγκ, αναμφισβήτητα ένας καλός, ικανός ηθοποιός, έχει κόψει τους δεσμούς με το παρελθόν με το «καλημέρα σας» στην προηγούμενη ταινία και με το μαχαίρι στη φετινή. Τι να κάνουμε όμως που μεγαλώσαμε με την καυστική, σεξιστική ειρωνεία του Σον Κόνερι, την κοσμοπολίτικη λαμογιά του Ρότζερ Μουρ και το νεο-μεσήλικο δυναμισμό του Πιρς Μπρόσναν; Μήπως στην προσπάθεια να δείξουν κάτι καινούργιο το χάλασαν το αποτέλεσμα; Δεν ξερω. Πάντως δεν συγκινήθηκα ειδόλως από το δράμα του αυτή τη φορά. Ίσως την επόμενη φορά. Για μένα το Out of Solace βγήκε out!

Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2008

Χρήμα - Τραπεζικό Σύστημα, κ.λ.π. Τι ξέρουμε γι' αυτά


“Money as Debt” - Το χρήμα για τους αρχάριους (σαν κι εμένα)

Σε πολλές από τις συζητήσεις που κάνουμε δεσπόζει το θέμα του χρήματος, της οικονομίας, των τραπεζών. Ο καθένας έχει τους λόγους του να συζητάει για τα λεφτά. Πόσο όμως ξέρουμε τι είναι πραγματικά τα ευρώ που χειριζόμαστε; Αν αντιπροσωπεύουν τελικά κάτι; Να είναι καλά τα τραπεζικά συστήματα, που σήμερα κανείς δεν ξέρει αν υπάρχει κάποιο αντίκρυσμα σε αυτά τα λεφτά, αν είναι όλα εικονικά (κάρτες, χρηματιστήρια, ιντερνετικές συναλλαγές, κ.λ.π.) ή υπάρχει και κάτι πραγματικό που εγγυάται την μη κατάρρευση και το να μη σπάσει η διεθνής φούσκα του χρήματος.

Γιατί δε γνωρίζουμε τις εύλογες απαντήσεις;
  • Τελικά, πώς δημιουργείται το χρήμα; Ποιός το δημιουργεί; Πώς αποφασίζεται πόσα χρήματα θα δημιουργηθούν; Πόσα χρήματα υπάρχουν στον κόσμο;
  • Τι είναι ο πληθωρισμός, τι είναι ο ρυθμός ανάπτυξης και πώς συνδέονται αυτά μεταξύ τους; Τι είναι το εθνικό χρέος; Πώς είναι δυνατόν, όλα τα κράτη να έχουν εθνικά χρέη; Πού χρωστάνε;
  • Γιατί διαβάζουμε συχνά ότι η Αμερική κάνει πολέμους για να βοηθήσει την οικονομία της ξοδεύοντας χρήματα στα όπλα; Γιατί δεν βελτιώνεται και η δική μας οικονομική κατάσταση όταν ξοδεύουμε άσκοπα τα χρήματα;
  • Πώς είναι δυνατόν όλοι, οι απλοί άνθρωποι, οι εταιρίες και οι κυβερνήσεις που με την εργασία τους παράγουν όλο τον πραγματικό πλούτο, να είναι χρεωμένοι στις τράπεζες, δηλαδή σε αυτούς που απλά διαχειρίζονται τον πλούτο;
  • Γιατί δεν αρέσει στις τράπεζες να εξοφλούμε νωρίτερα το δάνειό μας και μας χρεώνουν πρόστιμα; Δεν θέλουν να πάρουν πίσω τα λεφτά τους για να τα ξαναδανείσουν;
  • Ποιά είναι η διαφορά της τράπεζας και του τοκογλύφου; Και οι δύο δανείζουν έντοκα, έτσι δεν είναι; Ο τοκογλύφος δανείζει τα δικά του χρήματα. Η τράπεζα;
  • Γιατί κάθε οικολογική προσπάθεια αποτελεί άσκηση ματαιότητας στην σημερινή κοινωνία; Τι είναι αυτό που καθιστά αναπόφευκτη την καταστροφή του πλανήτη; Δεν φτάνουν οι φυσικοί πόροι για όλους;
  • Τι σημαίνει “κραχ”; Γιατί είναι μαθηματικά αναπόφευκτος ο ερχομός μιας παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, πιθανότατα χειρότερης από αυτήν του 1929;
  • Πού οφείλεται η σημερινή κρίση και πόσο φρικτά ειρωνικό είναι να δίνουν οι κυβερνήσεις τα χρήματα των φορολογούμενων πολιτών (σε μορφή οικονομικής βοήθειας) στις τράπεζες για να “ορθοποδήσουν”;
Μήπως τελικά μπορούμε να δούμε και να καταλάβουμε τα παραπάνω χωρίς να σπουδάσουμε οικονομικές επιστήμες; Ναι! Υπάρχει ένας εύκολος τρόπος: Το σύντομο ντοκυμαντέρ “Money as Debt” του Paul Grignon έρχεται για να μας εξηγήσει με απλό τρόπο το σύγχρονο τραπεζικό σύστημα και να μας βοηθήσει να απαντήσουμε σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα. Βρείτε οπωσδήποτε 45 λεπτά και αφιερώστε τα για να παρακολουθήσετε το επεξηγηματικό αυτό βίντεο. Θεωρώ ότι αξίζει το χρόνο σας. Καλή παρακολούθηση.


Money as Debt (Greek Translation) from Alogo Skoufis on Vimeo.

Είναι σίγουρο ότι όλα αυτά μπορεί να είναι σοκαριστικά για μερικούς και συνεπώς κάπως δύσπεπτα. Αν θέλετε να τα επιβεβαιώσετε, ρίξτε μια ματιά στο λήμμα του συστήματος Κλασματικού Αποθέματος στην Wikipedia και συγκεκριμένα στον τομέα Money Creation του 3ου κεφαλαίου (How It Works).

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2008

15/11/2008 Επίσκεψη στο Νέο Μουσείο Καραθοδωρή


Για μερικά πράγματα στη ζωή μου αισθάνομαι ευνοημένος. Χαίρομαι λοιπόν που μου δόθηκε η δυνατότητα να είμαι ένας από τους επισκέπτες του Μουσείου Καραθοδωρή, ενός από τους σπουδαίους μαθηματικούς που έβγαλε η Ελλάδα και αναγνωρίστηκε διεθνώς η αξία του. Το μουσείο Καραθοδωρή στεγάζεται στην Κομοτηνή και υλοποιήθηκε με την άοκνη επιμονή του Συλλόγου φίλων Καραθοδωρή και του προέδρου του Μαθηματικού και συγγραφέα Α. Λιπορδέζη.
«Κύριοι, ζητήσατε να σας απαντήσω σε χίλια δυο πράγματα, κανείς σας όμως δεν θέλησε να μάθει ποιος ήταν ο δάσκαλός μου, ποιος μου έδειξε και μου άνοιξε τον δρόμο προς την ανώτερη μαθηματική επιστήμη, σκέψη και έρευνα. Και για να μην σας κουράσω, σας το λέω έτσι απλά, χωρίς λεπτομέρειες, ότι μεγάλος μου δάσκαλος υπήρξε ο αξεπέραστος Έλληνας Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή, στον οποίο, εγώ προσωπικά, αλλά και η μαθηματική επιστήμη, η φυσική, η σοφία του αιώνα μας, χρωστάμε τα πάντα» - Aλμπερτ Αϊνστάιν στην τελευταία συνέντευξη τύπου που παρεχώρησε το 1955.
Οι πρώτες διακρίσεις έρχονται για τον Κωνσταντίνο σε ηλικία δεκαέξι ετών όπου παίρνει το πρώτο βραβείο σε εθνικό διαγωνισμό Μαθηματικών του Βελγίου επί δύο συνεχή έτη. Οι πρώτες σπουδές του είναι στη στρατιωτική σχολή μηχανικών του Βελγίου τις οποίες ενισχύει στο Παρίσι και το Λονδίνο. Το 1898 καταλαμβάνει σπουδαία θέση με προοπτική σε μεγάλα αρδευτικά έργα του Νείλου, όπως το φράγμα του Ασιούτ και του Ασουάν. Ένα βράδυ, ενώ μελετά τα αγαπημένα του Μαθηματικά, προσπαθεί να λύσει κάποια απορία που του δημιουργήθηκε. Την επόμενη έπρεπε να κάνει κάποιες μετρήσεις στην πυραμίδα του Χέοπος. Όμως το μυαλό του ήταν στην αναζήτηση της λύσεως του προβλήματος. Τότε συνειδητοποιεί οριστικά την μεγάλη γοητεία που ασκούν πάνω του τα μαθηματικά. Έτσι παίρνει τη μεγάλη απόφαση να εγκαταλείψει το επάγγελμα του μηχανικού και τη σπουδαία εργασία.
Το ότι είναι αστέρι λαμπερό στον ουρανό της επιστήμης το παρατηρούμε με την διδακτορική του διατριβή με τίτλο «Περί ασυνεχών λύσεων στο λογισμό των μεταβολών» η οποία συνοδεύεται, με έπαινο που γράφει «αγχίνοια του εφευρίσκειν περιφανής». Ο επιβλέπων καθηγητής Minkowski στην αξιολόγησή του γράφει: «Η εργασία ανήκει στις καλύτερες μαθηματικές διατριβές που έχουν υποβληθεί στη σχολή».

Μέσα από αυτή τη λαμπρή επιστημονική καριέρα ξεχωρίζει και η σχέση του με τον Αϊνστάιν, όπου μέσα από την αλληλογραφία των δύο αυτών ανδρών που αρχίζει τον Σεπτέμβρη του 1916 προκύπτει η μεγάλη συμβολή του Κ. Καραθεοδωρή σε 3 δυσκολίες που συνάντησε στη διατύπωση της γενικής θεωρίας της σχετικότητας. Ο Αϊνστάιν όχι μόνο αναγνώρισε την βοήθεια που δέχτηκε από τον Κ. Καραθεοδωρή, αλλά τον αποκάλεσε ως τον καλύτερό του δάσκαλο.

Πηγή Πληροφοριών: Διαδίκτυο, Σύλλογος Φίλων Καραθοδωρή

Σας συνιστώ αν βρεθείτε στην Κομοτηνή, να επισκεφθείτε οπωσδήποτε το Μουσείο του μεγάλου Έλληνα Μαθηματικού. Αξίζει τον κόπο!

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2008

Green ICT - ΤΠΕ και Περιβάλλον

Το Τμήμα Πληροφορικής & Επικοινωνιών [ΤΠΕ] του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας [e-TEE], πήρε μια πολύ ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία και έθεσε σε λειτουργία ιστότοπο με στόχο την πληροφόρηση για την οικολογική χρήση των ΤΠΕ. Ο ιστότοπος http://www.greenict.gr θα μπορεί να αποτελέσει σημείο πληροφόρησης, αλλά και προβολής σχετικών μελετών-ερευνών με την προστασία του περιβάλλοντος από την χρήση των ΤΠΕ. Μερικά χρήσιμα θέματα που απασχολούν το Green ICT είναι τα εξής:
  • Ανίχνευση πυρκαγιών, μόλυνσης περιβάλλοντος, κ.λ.π.
  • Παρακολούθηση περιβαλλοντικών δεδομένων
  • Περιορισμός κατανάλωσης ενέργειας
  • Περιορισμός μετακινήσεων με "εργασία από το σπίτι"
  • Έξυπνες κατοικίες - Έξυπνα κτίρια
  • Ενοποιημένο μοντέλο περιγραφής της ενεργειακής γνώσης

Ψηφιακή Ευρωπαϊκή Βιβλιοθήκη EUROPEANA

Ένα γιγαντιαίο αρχείο του πολιτισμού και της ιστορίας της Ευρώπης κάνει την εμφάνισή του στο Διαδίκτυο από 20 Νοεμβρίου. Πρόκειται για την http://europeana.eu/ μέσα από την οποία ο περιηγητής θα μπορεί να "κατεβάζει" δωρεάν βιβλία, να μελετά αρχαία κείμενα, μουσικά έργα και να θαυμάζει εικαστικά αριστουργήματα. Στο συγκεκριμένο αρχείο συμμετέχουν πάνω από 100 θεσμοί, ενώ σύντομα θα ανέβουν στο Διαδίκτυο πάνω από δύο εκατομμύρια φάκελοι.

Στόχος είναι ως το 2010 οι φάκελοι να έχουν φτάσει τα 10 εκατομμύρια. Μέχρι σήμερα έχει μεταγραφεί σε ηλεκτρονική μορφή μόνο το 1% των βιβλίων στις εθνικές βιβλιοθήκες της Ευρώπης, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί μόλις στο 4% έως το 2012. Στον κατάλογο με τους εταίρους στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα συμμετέχει και η Ελλάδα την οποία εκπροσωπεί η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας.

Η Europeana αναπτύσσει πρακτικά και εύχρηστα εργαλεία φιλικά προς τον χρήστη για την εξερεύνηση και ανταλλαγή περιεχομένου σε ένα πολυγλωσσικό περιβάλλον. Τα εργαλεία θα καταστήσουν εύκολο για τους χρήστες το συνδυασμό ή τη σύγκριση σχετικού υλικού προερχόμενου από διάφορες χώρες, για παράδειγμα αντικείμενα, εικόνες, έγγραφα ή γραπτά που σχετίζονται με τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, τους Βίκινγκς ή την Αναγέννηση.

Μέσα από αυτό τον ιστότοπο, ο περιηγητής - επισκέπτης θα μπορεί να κατεβάζει δωρεάν βιβλία κάθε είδους, να συμβουλεύεται τα έργα που υπάρχουν σε ξένες βιβλιοθήκες χωρίς να χρειάζεται να πάει, να θαυμάσει πίνακες ζωγραφικής, φωτογραφίες, να ακούσει μουσική και να δει κινηματογραφικές ταινίες κ.α. Η βάση δεδομένων δεν περιλαμβάνει μόνο βιβλία -εκτός από σημαντικά έργα της λογοτεχνίας όπως τη Θεία Κωμωδία του Δάντη, οι επισκέπτες μπορούν ήδη να θαυμάσουν αριστουργήματα της ζωγραφικής, όπως το Κορίτσι με Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι του Βερμέερ, ή ακόμα και χειρόγραφες παρτιτούρες μουσικών όπως ο Μπετόβεν.

Εκτός από τα εμπόδια των νομικών σκοπέλων γύρω από τα πνευματικά δικαιώματα, η Europeana αντιμετωπίζει ακόμα και την τεράστια τεχνική πρόκληση της ψηφιοποίησης. Η πολυπλοκότητα ενός τόσο μεγάλου έργου «γονάτισε» εξάλλου και τη Microsoft, η οποία ξεκίνησε τη δική της ηλεκτρονική βιβλιοθήκη το 2006, εγκατέλειψε όμως την προσπάθεια ενάμισι χρόνο αργότερα. Ακόμη και το Google Βοοκ Search δεν έχει ξεπεράσει τα νομικά προβλήματα που προκύπτουν από το εγχείρημα της ψηφιακής βιβλιοθήκης. Με 14 μόνιμους εργαζόμενους και ετήσιο προϋπολογισμό 2,5 εκατ. δολαρίων, η Europeana ήδη συναντά εμπόδια που αφορούν τα πνευματικά δικαιώματα και τα δικαιώματα χρήσης του υλικού online. Καλή επιτυχία Europeana!