Ο Διαδικτυακός Ημερογράφος σας καλωσορίζει στο περιεχόμενό του. Ενδεικτικά θέματα που θα αναπτυχθούν μελλοντικά είναι τα εξής:
* Το ήξερες αυτό;
* Επιστημονικά άρθρα
* Μαθησιακές δυσκολίες
* Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση - e-University
* Σημαντικοί Ιστότοποι
* Πολιτισμός
* Ελληνική Γλώσσα
* Φαντασία, κ.λ.π.
Πόσα ξέρουμε για τα ηλεκτρικά αμάξια (Electric Vehicles); Δυστυχώς πολύ λίγα. Ήδη από το 1834, ο Thomas Davenport ανακάλυψε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μη-επαναφορτιζόμενες μπαταρίες. Στις αρχές του 1900 το 1/3 των αμαξιών ήταν ηλεκτρικά, αλλά μετά το 1930 με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης της Ford, κλείνουν όλες οι εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων. Η συνέχεια μας είναι γνωστή. Τεράστια κέρδη από τις εταιρείες πετρελοειδών, πόλεμος στα ηλεκτρικά οχήματα από τις εταιρείες αυτές, εγκατάλειψη κάποιων αξιόλογων προσπαθειών από εταιρείες. Τώρα στα αντικίνητρα των καταναλωτών έρχεται να προστεθεί το φθηνό πετρέλαιο και οι προβληματικές αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω της διεθνούς κρίσης. Θα νόμιζε κανείς ότι όλα και όλοι συνομωτούν εναντίον των ηλεκτρικών οχημάτων.
Κάτι διαφορετικό ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια από τις Ιαπωνικές εταιρείες (Toyota, Honda) με τα υβριδικά αμάξια που χρησιμοποιούν ένα μικρό ηλεκτροκινητήρα για υποβοήθηση της κίνησης. Τα αυτοκίνητα αυτά παρόλο που είχαν μεγαλύτερο κόστος και οριακά αποσβένουν το επιπλέον κόστος αγοράς τους, συμβάλλουν στη μείωση της περιβαλλοντικής μόλυνσης μέσω των περιορισμένων ρύπων και της κατανάλωσης βενζίνης.
Κάποιοι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι στις ΗΠΑ πειράζουν τα αυτοκίνητά τους για να λειτουργούν εν μέρει με ηλεκτρισμό.Το κίνητρο φυσικά δεν είναι οικονομικό μιας και οι μετατροπές αυτές στοιχίζουν αρκετά χρήματα (από 5.0000 έως 30.000 δολάρια).
Η τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μια νέα πρόσκληση απέναντι στην εδραιωμένη τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης γιατί:
τα έξοδα έρευνας ανά παραγόμενο κομμάτι είναι πολύ υψηλά
οι μέθοδοι παραγωγής είναι νέες και ως εκ τούτου κατά πάσα πιθανότητα μη-βέλτιστες.
απαιτούνται επιπλέον έξοδα για το στήσιμο νέων γραμμών παραγωγής για αρκετά εξαρτήματα/υποσυστήματα.
Το πρόβλημα είναι στις ακριβές και βαριές μπαταρίες (περίπου 500 Kgr) που έχουν σχετικά περιορισμένη διάρκεια ζωής και μικρή αυτονομία. Μια λύση που πηγαίνει αρκετά καλά, είναι τα υβριδικά οχήματα που παράγουν επιτόπου ηλεκτρική ενέργεια από τον κινητήρα. Στις νέες αυτές τεχνολογίες και στην προσπάθεια για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, θα μπορούσε και η χώρα μας να συμμετάσχει και να προσφέρει και γιατί όχι να παράγει σε συνεργασία και με άλλες χώρες υποσυστήματα, ανταλακτικά και ίσως και ολοκληρωμένα ηλεκτρικά οχήματα ειδικών χρήσεων. Ίσως πρέπει να κοιτάξουμε προς Κίνα, Ινδία, κ.λ.π. Όπως ανέπτυξαν αυτοί τεχνολογία δικιά τους και ανταγωνιστική προς τις γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες, θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι κι εμείς. Να μην είμαστε μονίμως στην λογική του μη κατορθωτού και της βιομηχανικής αδυναμίας. Αν θέλουμε μπορούμε. Μυαλά έχουμε. Όλα τα άλλα μπορούμε να τα πετύχουμε. Θα κάνουμε κι ένα μεγάλο καλό στο Περιβάλλον, εμείς που γενικά το ρυπαίνουμε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου