Σε εποχές κρίσης θυμόμαστε ότι είμαστε και καταναλωτές, ότι έχουμε δικαιώματα! Βέβαια πριν από εμάς και για εμάς φρόντισε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Για εμάς που δεν έχουμε διαμορφώσει καταναλωτική συνείδηση και κίνημα, που δεν έχουμε καταλάβει τα καταναλωτικά δικαιώματά μας σε μια αγορά ασύδοτη, κάθε προσπάθεια, κάθε υπηρεσία που έρχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μόνο καλυτέρευση της κατάστασης θα προκαλέσει. Πριν 2 χρόνια λοιπόν δημιουργήθηκε το DOLCETA που είχε ως στόχο, να δώσει τις αναγκαίες δεξιότητες στους καταναλωτές ώστε να συγκρίνουν τις υπηρεσίες που προσφέρονται στην αγορά και να κάνουν τις κατάλληλες επιλογές, ώστε να υπερασπίζονται τα δικαιώματα τους. Κάθε χώρα είχε διαμορφώσει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούσαν στην αγορά της.
Τώρα υπάρχει και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή ή ECCEFPOLIS στο οποίο δίνονται επιπλέον δυνατότητες εκπαίδευσης στους καταναλωτές, όπως να λαμβάνουν ενεργά μέρος στον διάλογο, εκφράζοντας την άποψή τους σε ανακοινώσεις και άρθρα που αφορούν την κοινοτική πολιτική και νομοθεσία σε θέματα προστασίας καταναλωτών, να κάνουν καταγγελίες και να λαμβάνουν ενημέρωση με σχετικές μελέτες του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή. Στον ιστότοπο αυτό μπορεί να βρει κανείς πολύ χρήσιμες διευθύνσεις, όπως αυτές του δικτύου SOLVIT, του Συνήγορου του Καταναλωτή, του Τραπεζικού Μεσολαβητή, κ.α.
Επικαλλούμαι την μαρτυρία ενός φίλου για την χρησιμότητα του SOLVIT. Αγόρασε έναν DVD Player από Πολυκατάστημα που υποτίθεται έπαιζε και τα ελληνικά DVD. Όταν κατάλαβε το πρόβλημα πήγε την συσκευή πίσω στο Πολυκατάστημα για επιστροφή, μόνο που του είπαν ότι το πολυκατάστημα δεν κάνει δεκτές τις επιστροφές. Ρώτησε λοιπόν στο SOLVIT, άντλησε την κατάλληλη κοινοτική οδηγία από το διαδίκτυο και την πήγε στο διευθυντή του καταστήματος. Αμέσως στο κατάστημα δέχθηκαν την επιστροφή της συσκευής. Αυτά για να ξέρουμε τα δικαιώματά μας και να τα επικαλούμαστε όταν χρειάζεται.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου