Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2008

Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα; Παλιό όνειρο - Δύσκολη κατάκτηση

Πόσα ξέρουμε για τα ηλεκτρικά αμάξια (Electric Vehicles); Δυστυχώς πολύ λίγα. Ήδη από το 1834, ο Thomas Davenport ανακάλυψε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μη-επαναφορτιζόμενες μπαταρίες. Στις αρχές του 1900 το 1/3 των αμαξιών ήταν ηλεκτρικά, αλλά μετά το 1930 με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης της Ford, κλείνουν όλες οι εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων. Η συνέχεια μας είναι γνωστή. Τεράστια κέρδη από τις εταιρείες πετρελοειδών, πόλεμος στα ηλεκτρικά οχήματα από τις εταιρείες αυτές, εγκατάλειψη κάποιων αξιόλογων προσπαθειών από εταιρείες. Τώρα στα αντικίνητρα των καταναλωτών έρχεται να προστεθεί το φθηνό πετρέλαιο και οι προβληματικές αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω της διεθνούς κρίσης. Θα νόμιζε κανείς ότι όλα και όλοι συνομωτούν εναντίον των ηλεκτρικών οχημάτων.

Κάτι διαφορετικό ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια από τις Ιαπωνικές εταιρείες (Toyota, Honda) με τα υβριδικά αμάξια που χρησιμοποιούν ένα μικρό ηλεκτροκινητήρα για υποβοήθηση της κίνησης. Τα αυτοκίνητα αυτά παρόλο που είχαν μεγαλύτερο κόστος και οριακά αποσβένουν το επιπλέον κόστος αγοράς τους, συμβάλλουν στη μείωση της περιβαλλοντικής μόλυνσης μέσω των περιορισμένων ρύπων και της κατανάλωσης βενζίνης.

Κάποιοι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι στις ΗΠΑ πειράζουν τα αυτοκίνητά τους για να λειτουργούν εν μέρει με ηλεκτρισμό.Το κίνητρο φυσικά δεν είναι οικονομικό μιας και οι μετατροπές αυτές στοιχίζουν αρκετά χρήματα (από 5.0000 έως 30.000 δολάρια).

Η τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μια νέα πρόσκληση απέναντι στην εδραιωμένη τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης γιατί:
  • τα έξοδα έρευνας ανά παραγόμενο κομμάτι είναι πολύ υψηλά
  • οι μέθοδοι παραγωγής είναι νέες και ως εκ τούτου κατά πάσα πιθανότητα μη-βέλτιστες.
  • απαιτούνται επιπλέον έξοδα για το στήσιμο νέων γραμμών παραγωγής για αρκετά εξαρτήματα/υποσυστήματα.
Το πρόβλημα είναι στις ακριβές και βαριές μπαταρίες (περίπου 500 Kgr) που έχουν σχετικά περιορισμένη διάρκεια ζωής και μικρή αυτονομία. Μια λύση που πηγαίνει αρκετά καλά, είναι τα υβριδικά οχήματα που παράγουν επιτόπου ηλεκτρική ενέργεια από τον κινητήρα. Στις νέες αυτές τεχνολογίες και στην προσπάθεια για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, θα μπορούσε και η χώρα μας να συμμετάσχει και να προσφέρει και γιατί όχι να παράγει σε συνεργασία και με άλλες χώρες υποσυστήματα, ανταλακτικά και ίσως και ολοκληρωμένα ηλεκτρικά οχήματα ειδικών χρήσεων. Ίσως πρέπει να κοιτάξουμε προς Κίνα, Ινδία, κ.λ.π. Όπως ανέπτυξαν αυτοί τεχνολογία δικιά τους και ανταγωνιστική προς τις γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες, θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι κι εμείς. Να μην είμαστε μονίμως στην λογική του μη κατορθωτού και της βιομηχανικής αδυναμίας. Αν θέλουμε μπορούμε. Μυαλά έχουμε. Όλα τα άλλα μπορούμε να τα πετύχουμε. Θα κάνουμε κι ένα μεγάλο καλό στο Περιβάλλον, εμείς που γενικά το ρυπαίνουμε!


Reblog this post [with Zemanta]

Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2008

Το διαδίκτυο, η TV, η τεχνολογία επηρεάζουν τον εγκέφαλο;

Handsfree...Image by Sonal And Abe via FlickrΞεκινάμε από την τηλεόραση. Κατηγορείται σε σχετικές μελέτες όπως και τα άλλα τεχνολογικά μέσα, ότι τα παιδιά γίνονται επιρρεπή σε σειρά ασθενειών όπως η παχυσαρκία, επηρεάζονται σε ότι αφορά την σεξουαλική συμπεριφορά τους, ενώ τα στοιχεία δεν ήταν τόσο ξεκάθαρα σε ότι αφορά τη σχέση με την διαταραχή ελλειμματικής προσοχής. Σίγουρα η πολύωρη τηλεθέαση απομονώνει κοινωνικά τα παιδιά και τα στερεί από ευκαιρίες κοινωνικοποίησης και επικοινωνίας με άλλα παιδιά.

Κινητά: κατηγορούνται ότι "καίνε" τον εγκέφαλο με τα μικροκύματα που ανεβάζουν τη θερμοκρασία του εγκεφάλου κι έτσι καταστρέφονται κύτταρά του. Πολλές έρευνες εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στην πιθανή πρόκληση καρκίνου και διαφόρων βλαβών. Λύση; Η χρήση ακουστικών
hands free ώστε το κινητό να είναι σε απόσταση ασφαλείας από τον εγκέφαλο. Φυσικά ο ευαίσθητος εγκέφαλος των παιδιών δεν ενδείκνυται για χρήση κινητού που προκαλεί σίγουρα βλάβες στον εγκέφαλο των παιδιών.

Διαδίκτυο: Πολλοί οι προβληματισμοί γύρω από την απέραντη ποσότητα πληροφοριών που μπορεί κανείς να βρει και να επεξεργαστεί στο διαδίκτυο. Μήπως γίνεται μια επιφανειακή ανάλυση προκειμένου να μπορεί κάποιος να ανταπεξέρχεται στον καθημερινό όγκο πληροφοριών που λαμβάνει;
Όταν ο ανθρώπινος εγκέφαλος περνά πολύ χρόνο απασχολούμενος με υψηλή τεχνολογία και λιγότερο με ανθρώπους, παρασύρεται μακριά από θεμελιώδεις κοινωνικές ιδιότητες, όπως η ανάγνωση εκφράσεων προσώπου κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης. Έτσι, τα εγκεφαλικά κυκλώματα που σχετίζονται με την διαπροσωπική επικοινωνία, αδυνατίζουν. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από την αδυναμία ερμηνείας μη λεκτικών μηνυμάτων, την απομόνωση και την απώλεια ενδιαφέροντος για την παραδοσιακή μάθηση σε μια αίθουσα. Τα παιδιά χρειάζονται καθοδήγηση στην απόκτηση αναγνωστικής κατανόησης στη σημερινή ψηφιακή εποχή. Μεγάλη μελέτη του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, καταλήγει ότι η παρέα με φίλους μέσω Ίντερνετ παρέχει στους έφηβους τα απαραίτητα εφόδια για εργασία και κοινωνικοποίηση στην ψηφιακή εποχή. Αυτό περιλαμβάνει μαθήματα σχετικά με την ιδιωτικότητα στο Διαδίκτυο και τους κατάλληλους τρόπους επικοινωνίας.

Αναμφισβήτητα κάθε νέο τεχνολογικό μέσο, κάθε μια τεχνολογική επανάσταση, προκαλούσε και προκαλεί ηθικά διλήμματα γύρω από τις επιπτώσεις και τις αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας. Η κριτική συζήτηση, η όχι άκριτη εισαγωγή και χρήση στη ζωή μας των νέων αυτών τεχνολογιών, η κατάλληλη εκπαίδευση, μόνο καλό κάνει. Γιατί όταν από "μόδα" εισάγουμε σε κύριους τομείς της ζωής μας την τεχνολογία, πρέπει πρώτα να έχουμε αποφασίσει ότι όντως μας χρησιμεύει, ότι είναι αποτελεσματική και δεν μας περιορίζει, ότι δεν είναι εργαλείο ή μέσο που οδηγεί σε παράνομες δραστηριότητες και σε παραβατική συμπεριφορά και ότι δεν αλλοιώνει τις κοινωνικές και ανθρώπινες λειτουργίες και συμπεριφορές. Σκοπός μας δεν είναι να απορροφούμε μια μηχανική και τυπική γνώση. Οι μεγαλύτερες επιπτώσεις εντοπίζονται στους επαγγελματικούς τομείς, στην επικοινωνία,
στην εκπαίδευση. Η επικοινωνία ήδη έχει αλλάξει δραματικά με το e-mail, τα κινητά, το facebook και τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης (social networking). Είναι στο χέρι μας να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία προς όφελος της ανθρωπότητας και να μη γίνουμε υποχείρια, αλλά αυτοί που συνειδητά και υπεύθυνα και με κριτική επίγνωση μπορούμε να χρησιμοποιούμε τα διάφορα εργαλεία και εφαρμογές της τεχνολογίας καθαρά ως μέσο για την καλυτέρευση της εργασίας, της επικοινωνίας, κ.λ.π.

Ολοένα και περισσότερο εξαρτώμαστε από την τεχνολογία και το ηλεκτρικό ρεύμα. Φανταστείτε τι θα γινόταν αν δεν είχαμε ρεύμα για μια εβδομάδα (π.χ. λόγω καταστροφών στο δίκτυο μεταφοράς). Οι ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες έχουν αυξηθεί στο περιβάλλον διαβίωσης, αλλά και στο φυσικό περιβάλλον. Στο μέλλον ίσως να χρειαζόμαστε "ρούχα-ασπίδες" για την μεγάλη σε ένταση ακτινοβολία, που αν και δεν έχει αποδειχτεί κόμη, σίγουρα προκαλεί διάφορες μορφές καρκίνου και διαφόρων επιπλοκών και επιπτώσεων στην υγεία μας. Η μεγάλη πρόκληση είναι να κάνουμε την τεχνολογία φιλική προς τον άνθρωπο, ακίνδυνη και περιβαλλοντολογικά φιλική. Θα τα καταφέρουμε πριν να είναι αργά; Ιδού το ερώτημα.


Reblog this post [with Zemanta]

Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2008

Out of Solace - Κρίση και ο James!!!!

Δυστυχώς απογοητεύτηκα! Πρώτον γιατί το κινητό του James που προμηθεύτηκα (Sony) έκανε μόνο face detection στη φωτογράφηση και όχι όλα αυτά που έβλεπα στην ταινία. Δεύτερον γιατί τα φοβερά αμάξια του, μόνο στα όνειρά μας υπάρχουν και ίσως στα χέρια κάποιων κροίσων. Τρίτον γιατί αυτή η καταιγιστική δράση τύπου Τζάκι Τσαν, χαλάει το μυστήριο της πλοκής.

Ο Ντάνιελ Κρεγκ, αναμφισβήτητα ένας καλός, ικανός ηθοποιός, έχει κόψει τους δεσμούς με το παρελθόν με το «καλημέρα σας» στην προηγούμενη ταινία και με το μαχαίρι στη φετινή. Τι να κάνουμε όμως που μεγαλώσαμε με την καυστική, σεξιστική ειρωνεία του Σον Κόνερι, την κοσμοπολίτικη λαμογιά του Ρότζερ Μουρ και το νεο-μεσήλικο δυναμισμό του Πιρς Μπρόσναν; Μήπως στην προσπάθεια να δείξουν κάτι καινούργιο το χάλασαν το αποτέλεσμα; Δεν ξερω. Πάντως δεν συγκινήθηκα ειδόλως από το δράμα του αυτή τη φορά. Ίσως την επόμενη φορά. Για μένα το Out of Solace βγήκε out!